Global Mobility Manager (f/m) - Assignments and Operations

Interne Bereiche
Jobcode:
I-101278
PwC Mehr Infos zum Unternehmen

Sie haben Talent. Wir sind ein internationales Netzwerk aus 223.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern, die ihr Wissen, ihre Erfahrungen und ihre Ideen miteinander teilen. Sie suchen einen herausfordernden, spannenden Job. Wir bieten Ihnen als weltweit führende Wirtschaftsprüfungs- und Beratungsgesellschaft ein Maximum an Möglichkeiten für einen Karriereweg nach Ihren Vorstellungen. Sie möchten Verantwortung für Ihre Ergebnisse übernehmen, Lösungen gemeinsam mit dem Kunden entwickeln und einen Arbeitgeber mit passenden Werten. Unser Denken und Handeln orientiert sich an Grundsätzen, die von Vertrauen, Respekt, Weitsicht und Wertschätzung geprägt sind.

Sie möchten mehr über PwC erfahren?
Hier geht es zu unserem Unternehmensprofil.
Bereich Mehr Infos zum Geschäftsbereich

Unsere internen Bereiche sind das organisatorische und technologische Rückgrat für unser Kundengeschäft. Ihr Talent und Know-How in den Bereichen Einkauf, Finance, HR, Marketing & Communications, Infrastructure, Public Affairs oder Riskmanagement ist bei uns immer gefragt. Ebenso tragen Sie als Teil der vertriebsunterstützenden Experten-Teams entscheidend zu unserem Unternehmenserfolg bei.

Sie möchten mehr über den Geschäftsbereich erfahren?
Hier finden Sie weitere Informationen.

Standorte 1 Standort bietet diese Stelle an
Düsseldorf

Sie möchten wissen, an welchen Standorten PwC vertreten ist?
Hier finden Sie eine Übersichtskarte.
Kontakt

Nina Schuchert,
0211 981-5208

Bei konkreten Fragen zu der ausgeschriebenen Stelle können Sie sich gerne an Nina Schuchert wenden.

Gerne können Sie sich bei uns in Deutsch oder Englisch bewerben. Wenn Sie Schwierigkeiten mit Ihrer Bewerbung haben, stehen wir Ihnen unter 069 9585 6800 jederzeit zur Verfügung.

Allgemeine Fragen zu PwC und den Einstiegsmöglichkeiten beantworten wir Ihnen gerne unter 069 9585 5226.

Kontakt

Nina Schuchert,
0211 981-5208

Bei konkreten Fragen zu der ausgeschriebenen Stelle können Sie sich gerne an Nina Schuchert wenden.

Gerne können Sie sich bei uns in Deutsch oder Englisch bewerben. Wenn Sie Schwierigkeiten mit Ihrer Bewerbung haben, stehen wir Ihnen unter 069 9585 6800 jederzeit zur Verfügung.

Allgemeine Fragen zu PwC und den Einstiegsmöglichkeiten beantworten wir Ihnen gerne unter 069 9585 5226.

Ihre Aufgaben

  • Advice - As a Global Mobility Manager you are a central point of contact for leadership. You will provide continuous advice on global mobility issues and develop solutions in line with business demand.
  • Expertise - You provide expert service for the company’s international assignees and will manage the assignments from start to end. This includes calculating and implementing international assignee compensation and benefit packages as well as managing the payments related to the assignment.
  • Operations - You will be the operational lead for our team of global mobility consultants. Within this role you will provide advice on complex assignments.
  • Efficiency - You will collaborate with our network of internal subject matter experts in order to improve existing processes but also to ensure customer service.
  • Network - You will collaborate with our network of global mobility consultants all over the world.
  • Project Management - You will both play an active role within projects and be responsible for implementing the results of global projects.
  • Work-Life-Choice - You are able to apply for this position full-time as well as part-time (at least 50%).

Ihr Profil

  • You have a Master’s degree or equivalent in International Business Administration, Human
  • Resources Management or Language & Cultural Studies, you feel confident working closely with key company stakeholders and additionally you have at least 5+ years professional experience within a Global Mobility role.
  • Ideally you have technical and in-depth experience in expatriate compensation and benefits, taxation and social security.
  • Strong numeracy, analytical and spreadsheet skills are necessary. Project management experience would be beneficial.
  • You need strong time management skills including the ability to independently prioritize work and multi-task.
  • Excellent (intercultural) communication skills and the ability to support line staff are important as well as strong relationship management skills including the ability to quickly build reliable personal networks with customers and peers.
  • A background of working in a professional services oriented business would be helpful.
  • Fluency in English and German is required, other foreign language skills would be beneficial.

Ihre Aufgaben

  • Advice - As a Global Mobility Manager you are a central point of contact for leadership. You will provide continuous advice on global mobility issues and develop solutions in line with business demand.
  • Expertise - You provide expert service for the company’s international assignees and will manage the assignments from start to end. This includes calculating and implementing international assignee compensation and benefit packages as well as managing the payments related to the assignment.
  • Operations - You will be the operational lead for our team of global mobility consultants. Within this role you will provide advice on complex assignments.
  • Efficiency - You will collaborate with our network of internal subject matter experts in order to improve existing processes but also to ensure customer service.
  • Network - You will collaborate with our network of global mobility consultants all over the world.
  • Project Management - You will both play an active role within projects and be responsible for implementing the results of global projects.
  • Work-Life-Choice - You are able to apply for this position full-time as well as part-time (at least 50%).

Ihr Profil

  • You have a Master’s degree or equivalent in International Business Administration, Human
  • Resources Management or Language & Cultural Studies, you feel confident working closely with key company stakeholders and additionally you have at least 5+ years professional experience within a Global Mobility role.
  • Ideally you have technical and in-depth experience in expatriate compensation and benefits, taxation and social security.
  • Strong numeracy, analytical and spreadsheet skills are necessary. Project management experience would be beneficial.
  • You need strong time management skills including the ability to independently prioritize work and multi-task.
  • Excellent (intercultural) communication skills and the ability to support line staff are important as well as strong relationship management skills including the ability to quickly build reliable personal networks with customers and peers.
  • A background of working in a professional services oriented business would be helpful.
  • Fluency in English and German is required, other foreign language skills would be beneficial.

Ihre Benefits

Verwandte Stellen

PwC Karriere auf Facebook PwC Karriere auf Twitter PwC Karriere auf YouTube PwC auf LinkedIn PwC auf XING